Winkelmand

Een mooie huid door goede voeding

Ja, je leest het goed je kan je huid echt mooier en stralender maken door een gezond eetpatroon en op die manier minder vlekken, puisten en andere bijverschijnselen. Hier heb je geen extra crèmes voor nodig.

Let dus op goede voeding, een goed slaappatroon, weinig stress, veel buiten zijn, het gaat er om dat je hierbij een goede balans vindt. Kies voor verse producten, veel fruit en vermijd de mc donalds, de frituur en alcohol. Als je huid droog aanvoelt, rimpelig en wallen onder je ogen, denk dan eens aan een gezond eetpatroon met voldoende vocht.

1. Drink je mooi met Water

In vorige blogs heb ik al geschreven dat we voldoende vocht moeten drinken, minimaal twee liter. Het lichaam bestaat voor ongeveer 60-65% uit water en voor een gezonde huid is het drinken van voldoende vocht heel erg belangrijk.

Tip! Vind je het saai om alleen water te drinken? Knijp er dan eens citroen in of leg er een schijfje citroen in. Munt is tevens heel lekker en verfrissend, voeg een muntblad toe of koop muntthee.

Waarom is water drinken belangrijk?

  • Voor transport van voedings- en afvalstoffen in het bloed
  • Voor het oplossen van voedingsstoffen, waardoor het kan worden opgenomen in de darm
  • Voor de regulatie van je lichaamstemperatuur
  • Via het eten krijg je ongeveer 900 milliliter binnen
  • Door het drinken van vocht wordt je huid elastischer en strakker
  • Het zorgt voor minder ontstekingen en klachten zoals jicht, urineweg infecties en beter suikerspiegel

Kortom, water heeft ontzettend veel functies in ons lichaam en het is daarom belangrijk om voldoende te drinken.

water-drinken-is-gezond
Drink water

2. Eet Ongezouten Noten

Noten, maar dan wel ongezouten noten, werken positief op de huid. Noten bevatten barstensvol mineralen, vitamines, vezels en goede vetten. De Vitamine E zorgt voor elasticiteit van de huid en vezels helpt bij de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam..

Varieer met noten en neem dagelijks een handje ongezouten en ongebrande noten. Ook lekker door de Yoghurt of in salades verwerkt. Wissel het af met walnoten, paranoten, cashewnoten of amandelnoten. Noten zijn eveneens een gezond tussendoortje.

3. Voldoende verse groente en fruit

Dagelijks 200-250 gram verse groente eten is een groot voordeel voor de gezondheid. Hier zitten veel vitaminen in die je dagelijks nodig hebt zoals Vitamine B1, B2, B12, Mineralen en nog veel meer. Daarnaast is het aanbevolen om 2 stuks fruit te eten. Dus geen pakjes en zakjes, kant- en klare producten, poeders, nee gewoon vers.

4. Algen en Chlorella

Chlorella ondersteunt het behoud van de gezonde huis en bevat van nature glucosamine, deze stof zit ook in ons bindweefsel en is een onderdeel van collageen. Glucosamine zorgt ervoor dat het vocht vasthoudt en zo de elasticiteit van de huid verhoogd en gaat het tevens rimpels tegen. Daarnaast is het ontstekingsremmend.

In onze webshop is Spirulina Extract Poeder verkrijgbaar, dit is een blauw algenpoeder, ideale toevoeging in yoghurt, smoothie of een shake.

algen-gezond
Algen gezond

5. Vette vis

Vaak hoor je dat je minimaal 1 keer per week vette vis moet eten. Maar het is wel gezond en bovendien werken de Omega 3 vetzuren eveneens ontstekingsremmend. En zink bevordert tevens de aanmaak van nieuwe huidcellen en voorkomt rimpels. In vette vis zit Eiwit, Elastine genaamd, en zorgt eveneens voor een soepele huid. Als er een tekort is dan zie je duidelijk dat de huid slapper wordt.

6. Rode en Blauwe Bosvruchten

Krachtige anti oxidanten vinden we in rode en blauwe bosvruchten. Denk aan druiven, frambozen, blauwe bessen, blauwe druiven en bramen. De Anti oxidanten beschermt onze huid tegen de slechte invloeden van buitenaf en gaan huidveroudering tegen. Voedingsstoffen en zuurstof komt op de juiste plek en afvalstoffen worden op deze manier afgevoerd.

In onze webshop is blauwe bessen poeder verkrijgbaar. Heerlijke door een shake, yoghurt of een smoothie.

acai-capsules-nutrikraft