Yoga-Gym

Bewegen en eetpatroon

Als je je eetpatroon gaat aanpassen en gezonder wilt gaan eten dan helpt beweging daarbij om je fitter te gaan voelen.

Nu hoef je niet meteen als een gek te gaan hardlopen want hier krijg je blessures van en met normaal bewegen kan je je ook beter gaan voelen.

Wandelen is simpel en lekker buiten zijn

Zelf heb ik jaren Cardio fitness gedaan en dat helpt je fitter en strakker te worden, dit zal zeker helpen bij een goed eetpatroon. Toen ik later ging verhuizen en verder weg van de sportschool woonde ging ik wandelen, lekker in de buitenlucht.

In het begin is dit wennen maar als je dit vaker doet dan kan je zo twee uur achter elkaar wandelen. Het voordeel van wandelen is dat je niet zo veel nodig hebt, wel een paar goede wandelschoenen.

Ondertussen liep ik bij de Decathlon tegen een leuke aanbieding aan van een Crosstrainer die ik niet kon laten staan. Dit is handig als het buiten slecht weer is en na drie kwartier op het apparaat heb je lekker je uithoudingsvermogen getraind. Bovendien krijg je hier geen blessures van en is goed voor je rug, benen en armspieren.

Yoga en Kracht

Maar ik wilde eigenlijk wel iets meer, een beetje lenigheid en kracht. Bij de Decathlon ( ja alweer) heb ik een yogamat en een paar dumbbells aangeschaft en ben ik begonnen. Voor de Yoga heb ik heel wat Youtube filmpjes bekeken, maar aan te raden is toch een paar lessen te volgen voor een goede houding.

Het is heerlijk om met je lichaam bezig te zijn en te merken dat je snel leniger en krachtiger wordt. Maar je moet het wel leuk vinden natuurlijk.

Mijn tips

  • Je moet het leuk vinden
  • Wandelen, lekker in de buitenlucht, met alleen een paar goede wandelschoenen
  • Yoga, is handig als het buiten regent
  • Dumbbells, maakt je strakker en is lekker voor je armen
  • Crosstrainer, handig als het buiten slecht weer is en heerlijk voor je uithoudingsvermogen
  • Fietsen
  • Probeer minimaal 3x in de week te bewegen
  • Drink hierbij voldoende water